torsdag 5 juni 2008

Examenspecial




Wooo! Där jävlar var det slut. Examinerad. Ja så stod jag på ett lastbilsflak för en herrans massa år sedan.
Då var jag långt ifrån den värdsvane och utbildade man jag gör mig stolt över att vara idag. Ja idag är mina högskolepoäng i psykologi, språk och filosofi något så massivt de skulle spräcka det svalj som kom nära om poängen nu skulle försöka sig på munpenetration.

Wooo! Jag hade mössan på sned, jag skrek och söp och lät all min osäkerhet gömma sig långt nere i min relativt oknullade kropp. Bortom det där lastbilsflaket väntade världen. Och innan jag blev den sökare av livskvalitet och den drömmare av fantastiska mardrömmar jag är idag, så fanns där en rädsla för hur jag skulle våga hantera detta. En hel värld full med 16-åriga pojkar, tänkte jag. En hel värld med nygifta par som bara väntar på att träffa mig, hur skall en liten 18-åring hantera all den skönheten?
Wooo!! Sjung om studentens lyckliga dar... Så stämde vår gamle lärare och tillika klassföreståndare Felix "Fuskis" Boström upp i en sång - han var alltså med på flaket. Men vi "buu"ade ut honom och jag kastade en tom liten champagneflaska i knäskålen på honom. Hans höga tjut av smärta när han seglade ner i en klump på golvet, överröstades av våra höga hårda "Fy fan vad vii är braaa!!"

Wooo!!! Balen hade varit svår för mig att hantera. Att se all mina skolkamrater klä upp sig som små herrar och damer i godispapper hade också skapat en stark jävla åtrå hos mig att ta av pappret och stoppa godisen i munnen, vilket jag också gjorde. Balen hölls ju på övervåningen och i entrén hade jag lämnat två nakna små ynglingar. Både flämtande efter luft och kläder, med vilket deras böner belönades med inget sådant. De fick ligga där och vänta tills balen var slut. Jag var trots allt bara 18 år. En ängslig tid då effekt var viktigare än estetik. Och visst har väl min syn på skönhet förändrats genom åren. De två pojkarna som låg där nakna i lobbyn, helt sönderdrogade och med ögonlocken blinkandes som vore de sina egna små diskotek, väntandes på att en bal skulle slut och upptäcka deras plågade kroppar. Ja det var just då något ganska fult. Men senare i livet skulle jag ändra uppfattning, varför jag betalade en känd konstnär att återskapa bilden och nu hänger den prydligt i mitt hemmiga kök. Tänk vad smak kan vara annorlunda egentligen, det är därför man inte ska skaffa en tatuering för ungt.

Wooo!!! När Lastbilsåkandet var över och jag hade låtit en flicka i klassen, Rut, få känna hur blöt man kan bli om någon instruerar alla i klassen att hälla ut sin sprit över dem. Ja lilla Rutan blev blöt alltid.
Studentfesten hölls på min egen klubb, med konceptnamnet "Mästare & slav" som jag skulle börja köra på sommaren. En riktig röjardänga blev det. Flickor grät okontrollerat omkring mig medan pojkarna sprang runt i cirklar och high-fivande varandra, för att i det nästa ligga och kräkas i "stålgrottan".
Vissa dansade med gråten i halsen bredvid gamla tortyrredskap och andra hånglade med den första bästa dominatrix som kunde hjälpa dem att glömma sina enorma känslor av skräck inför livet som väntade. Och någonstans då började jag känna det där man ska känna när man tar studenten, jag tog ett djupt andetag och brände av ett sjuhelvetes leende. jag hade fått min första smak av frihet.

8 kommentarer:

Gräddnos sa...

haha "fuskis". Så jävla bra.

needy girl sa...

Seriöst - jävlar vad bra ni skriver. Älskar den här bloggen.

Tårtan sa...

Tack! Gud, det där gjorde verkligen min dag, jag är säker på att resten av redaktionen håller med.

Bollen sa...

Verkligen, Vi älskar dig också.

Bollen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Bollen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Marey sa...

ja, som redan sagt bra ! "ögonlocken blinkandes som vore de sina egna små diskotek" var en personlig favorit. kreativt och illustrativt.

Anonym sa...

Inspirerad.
Mästare & slav skall vara min klass tema. Inga alternativ ska ens diskuteras.