söndag 11 maj 2008

Mr Svensexa

Alla i Vända kappan-kollektivet har varit gifta vid något tidpunkt. 
 Vissa fler gånger än andra. Men vi är gemensamt överens om att bröllop är ett bra ställe att träffa nya partners på. Annars hade vi förstås inte hållit på som vi gör.

Själv arbetade jag många år som annordnare av svensexor. För er som är obekanta med fenomenet kan det beskrivas som en slags pre-oidipal tillställning innan det tillstånd av total underkastelse som infinner sig när ett bröllopspar krönts till Kung och Drottning över sitt eget kungarike. Det bestående av hämtande på fotbollsträningar, familjepizza och bråk i tvättstugan som svider likt vanish i urinröret efter bara ett halvår.
  Svensexan skall erbjuda mannen i det tilltänkte livsförhållandet en sista kväll att åtrå sin mamma och slippa bry sig om sin tilltänkta hustrus värderingar. 

Tårtan sysslade med Möhippor på den här tiden, tror att det var kring -96, han var alltid bättre med kvinnor än mig, och på sina möhippor lät han dem göra saker som jag lämnar åt honom att berätta.

I vanliga fall innebär ju en svensexa strippdansöser, stora ölkegs, magnifika donkeyshows och andra fantastiska hedonismer.
Men jag minns en svensexa särskilt väl, den hade jag slängt ihop för en svensk man  i Ungern, med en ungersk fru förstås. Hon skulle bli tandläkare, han europaforskare. De hade träffats som folk gör, dvs via gemensamma bekanta. Blivit fulla och galet förälskade. Unga var de också. Hon 23 och han 45.
Han hette Fredrik. Fredrik Larsson.

Innan svensexan hade jag och Freddy (som han bad mig kalla honom) gått igenom alla detaljer för festen. Jag hade tyckt att hans förslag var udda, nog för att jag blev glad av att höra dem, men han verkade skämmas en smula när han  gav mig anvisningar och pengar. Utan att blinka gjorde jag dock mitt jobb, proffesionell som jag är. 
Svensexan höll jag i en lånad festlokal model billig, men det gjorde ingenting. Fredrik och hans vänner skulle mest bara sitta i mörkret och snorta kokain. 
  

Jag avvaktade i hörnen av festen medan de sex männen satt och tittade varandra i ögonen där endast dammsugarläten från deras näsor fyllde tystnaden. Ingen pratade.
Men efter ungefär en timme och fem-sex linor tittade Fredrik på mig med sina rödsprängda ögon och kväljde ur sig ett uppmanande.
"Okej..." I min riktning.
Jag  gick fram till den något överviktige värmlandskarln där han satt och jag strök varsamt hans hår.
 "Såja, såja" sade jag med len stämma. Han tittade upp på mig. Hans röda ögon var fyllda av tårar.
Ljuden av hans vänners sniffande och "åååh"-anden var fortfarande allt som hördes i mörkret.
"Nu så..." Sade jag och lät min penis dingla.
Fredrik tog den i handen och tittade upp på mig.
"Jag...Jag har alltid drömt om...om att mamma ska tycka om mig. Hon sa alltid att hennes son skulle kunna allt om Europa..." gnydde han, men jag stoppade honom.
"Bry dig inte om att förklara. ikväll är inte morsan här. Nu kör vi grabben".

Han började runka kuken, varpå jag blev hård relativt snabbt. Han tittade hjälplöst upp på mig varpå jag strök hans mittbena (som ju var modern på den här tiden av 90-talet) och sträckte mig efter kokainet. Jag hällde ut en liten hög på mitt erigerade skaft och sade, den här gången med ordentlig kraft i rösten: "Nu jävlar kör vi Freddy". Freddys hjälplösa uttryck förändrade karaktär och hans ängsliga ansikte försökte tvinga fram ett leende. Hans fem vänner, alla bärande klubbtröjor från olika populära ungerska Hockey och fotbollsklubbar, applåderade i det dåva och kolsvarta lilla rummet. Samtidigt sniffade de i luften utan att säga ett ord. 
Sen gjorde han det. 
Snortade kokainet från min kuk. 

1 kommentar:

konferens göteborg sa...

Tack för att dela dina idéer och tankar, Jag gillar din blogg bokmärk denna blogg för vidare användning tack igen ...
Konferens västkusten