onsdag 23 april 2008

Bollens löning

När jag åkte till Hultsfredsfesivalen för tre år sedan hade jag precis träffat min första riktiga kärlek. Hon var yngre än mig. Faktiskt flera år yngre. Hon gick fortfarande på gymnasiet, estetiska programmet. Trots att hennes målningar var for shit och hon inte orkade med andra filmer än svenska barnkomedier älskade jag henne. Hon var en idiot, men en snygg idiot. 
 Hon hade precis kommit tillbaka från Bulgarien, en sån där spritresa som unga tjejer gör när de är 18. Hon hade smsat när hon var onykter hur mycket hon tyckte om mig. Och hon hade inte ens drömt om otrohet, det visste jag. Så tidigt i förhållandet som det var. 
Hon var fin att ha sex med, våningen under sovrummet där hennes föräldrars sexliv sedan länge avstannat knullade vi istället som fyra personer. Vi kompenserade för hela hushållet skulle man kunna säga.

 Jag minns hur hon alltid försökte hejda sina stön så att inte mamma, pappa eller lillasyster skulle höra. Jag minns också hur hon inte klarade av det och hur de små kvidande ljuden slank ur hennes mun, lite för högt, när jag lät min mandom djupdyka i hennes unga fitta.

Och hon följde alltså inte med till Hultsfredsfestivalen. 
Och tur var väl det. Musiker som jag är hade jag ordnat backstagepass, och där stod jag. Drängfull som Gud på besök hemma hos Satan och försökte pissa rakt. 
En skitsnygg tjej kom in trailern sm utgjorde killarnas kollektiva toalett. Hon hade hög energi och pratade om allt på en och samma gång.
- Vad gör du inne på killarnas egentligen? Sade jag med en spjuveraktig ton.
- Hon vill bara kolla på kukar. Svarade en kille med gubbkeps (förmodligen var han pianist i något band)

Hennes mörka vackra ögon var pigga och stirrade på mig som om de sade "säg nåt kul bara så att vi kan knulla sen". Hennes kropp var beklädd av moderiktiga kläder och hon kunde prata om musik från 2000-talet, om band och musiker jag kände. Hon var 29 och jag kände mig värd henne. Jag var värd henne mycket mer än jag var värd min lilla bonnflicka ute på landet som aldrig sett Pulp Fiction och trodde att Cannibis ledde till en livsstil som trainspottingmissbrukare (en film hon i och för sig inte heller sett). Mina år av kulturkonsumtion hade helt enkelt förtjänat mig den här nya tjejen och hela hennes attraktiva erfarenhet och selektiva förhållningssätt. Sånt som jag själv bar på men inte vågat göra något åt. Fören den kvällen. 
Hon drev ett mindre skivbolag och var på festivalen för att göra pr. Hon bodde i ett hus inne i stan, dit vi åkte klockan 4 på natten. Hon tog tjack och vi hade sex.

När jag kom hem från festivalen väntade min flickvän troget och sådär löjligt förälskat. Jag var ambivalent och förträngde hur jag ville ha bort henne ur mitt liv. Något jag gång på gång glömde när jag insåg vilken snygg idiot hon de facto var. 
Några veckor efter att jag kommit hem från festivalen åkte vi ut till deras stuga i skogen där hela hennes släkt spelade spel, lekte leker, spelade badminton och jag inväntade kvällen. Hennes bror. 28 år komplett med dreadlocks och ett pissdåligt band, började spela Thomas Ledinlåtat på sin gitarr medan de vita medelklasslantisarna myste ihop sig kring elden. På natten hade jag och min flickvän sex tre gånger i en av gäststugorna.  Den sista gången tog det länge innan jag kunde komma. Och när jag väl gjorde det var det efter jävligt hårt arbete.

5 kommentarer:

Anonym sa...

hur mycket av allt du skriver här är verklighetsbaserat?

Bollen sa...

Min kära Matilda, Det är upp till mig att veta och upp till dig att utmäta på egen hand. Men, och det har vi sagt tidigare, allt här på bloggen är sant på ett eller annat sätt.

Bollen sa...

För att förtydliga håller jag me Roland Barthes om författarens död.
http://en.wikipedia.org/wiki/Death_of_the_author

Ward sa...

Så brukar jag också svara, när jag är på "damrummet" och flickorna skriker sig hesa åt min närvaro. "Vadå? Jag vill bara se lite fitta. Chill out, bitch"

Anonym sa...

"..Svarade en kille med gubbkeps (förmodligen var han pianist i något band)"

Kan detta vara Boba Fett från The Hellacopters?