tisdag 4 mars 2008

det stora bröllopet


Vad är nu detta?! Har vår hjälte blivit helt galen och tänkt gifta sig? Eller är det en komplott från en utav hans många fiender? Är det utpressning, eller kanske rent utav Voodoo?! Läs vidare och se hur allas vår singelkille Tårtan tar sig ur denna knipa.
/redaktionen
Det är fest och det är sommar, champagnen är kyld och klockorna klämtar. Mina bästa vänner, Bollen och Gräddnos, sitter på raden längst fram, kvinnan jag älskade, Sawat-Dee, står framför mig.
Bröllopet har inte blivit billigt. Hela Sawat-Dees familj hade flugit hit och bodde nu på hotell. Maten, kläderna, champagne för flera tusen, underhållning osv. Allt skulle finnas och jag vill inte ens gå in på dekorationerna. Men vem kan egentligen sätta ett pris på en sådan här dag?
"Love is like wildflowers; its often found in the most unlikely places", sa prästen efter att vi hört en lokal talang tolka Cecilia Vennerstens "Det vackraste", det var verkligen vackert och jag känner en tår rulla ner för min kind. Jag försöker skratta bort det samtidigt som jag jag torkar mig kring ögonen, jag har inte gråtit på flera år, jag skäms lite grann tills jag ser att alla omkring också gråter. Livskvalitet - är du äntligen min?
"May we have rings?" frågar prästen och tittar mot bänkraderna, Sawat-Dees lillasyster på bara 5 år rusar upp med en ring i handen, hon ser ut som en ängel i sin lilla vita klänning. Hon ger mig min mors diamant ring som hon en gång fått utav min far, men, vart är den andra ringen? Bollen och Gräddnos kommer då fram med en guldring hängades i ett snöre och tillsammans håller de varsin ände. "Vi kunde inte komma överens om vem som skulle bära ringen, så vi bär den tillsammans", alla skrattar och jag blir alldeles tårögd igen, bättre vänner kan en man inte ha. "Lycka till ni två, ni förtjänar det" säger Bollen och skakar min hand, "jag trodde aldrig att det skulle hända, den lilla grabben från Wien har äntligen blivit en man" säger Gräddnos och ger mig en kram. Nu är alltid redo. Jag sätter ringen på Sawat-Dees finger och hon på mitt. "I now pronounce you husband and wife" deklarerar prästen och lyfter händerna i luften, "you may now kiss the bride", jag lyfter hennes slöja och kysser henne på läpparna, vi håller om varandra. "I love you so much Tårtan, im going to make you so happy" viskar hon i mitt öra, jag ler, "I'm already happy baby... and I am going to DESTROY YOU" Jag ser henne i ögonen och de darrar av rädsla, hon förstår att jag menar allvar. Applåderna sköljer över oss och jag tittar mot Bollen och Gräddnos som nickar instämmande, tillsammans så ska vi lära henne vad sann livskvalitet är. 

1 kommentar:

Anonym sa...

fantastiskt! /KL