onsdag 5 mars 2008

Inside creamnose throat

En sak jag verkligen hatade när jag bodde i Stockholm var SSU-krogen Crazy Horse. Nu tycker ni kanske att det är underligt att man kan hata en krog , man väljer ju trots allt att gå dit, men jag skyller på mina dåvarande vänner. Crazy Horse var, då i alla fall, stället där man kunde träffa undergroundsvennen. Ni vet den där svennen som var först med Von Dutch kepsen, formel 1 skon och helrövmåsen från Evisu. Hade man tur så var han där , på dansgolvet , gnidandes sin kuk mot en Natasha Peyre lookalike som bara ville ha den. Jag älskade att se honom. Eller dom , det var inte bara en. Nä undergroundsvennen var faktiskt; undergroundsvennarna, plural. Ett trendsättande gäng, samma som alla andra, typ Weekdaygänget på Bam Bam i Göteborg.

Well hursomhelst, jag blev i alla fall ofta, mer eller mindre, tvungen att följa med till Crazy för att hänga vid Jack Vegas maskinerna - i hopp om att vinna femhundra spänn.
Men en kväll , närmare bestämt den 4:e mars 2002 , så såg jag honom för första gången. Bollen alltså. Han satt där helt ensam vid ett bord i hörnet av lokalen och hade , likt en finnig tonårspojke, fötterna upplagda sådär nonchalant på bordet. Nu var det egentligen inte så mycket som skiljde honom från alla andra i lokalen , förutom då en sak; hans ögon. Lika kalla som ishavet där torsken simmar runt. Ja dom var fanimej lika kalla som den där januarinatten jag spenderade i tält på Sibirien. Hursomhelst så besvarade Bollen min blick direkt med att hånle och stirra tillbaka på mig, så intensivt så att det kändes som att han såg rakt in i min själ. Han bara tittade på mig , som Ghaal från Gorgoroth , utan att blinka. Jag blev , vilket jag nästan aldrig blir, skitskraj. Han bara satt där och stirrade på mig med ett snett leende. I säkert fem minuter stod jag bara där och tog hans kalla blick samtidigt som jag nervöst försökte låtsas att det inte berörde mig.

Tillslut tog jag dock mod till mig och avancerade fram till hans bord. "Varför tittar du så konstigt på mig?" , sa jag och lutade mig kaxigt fram, stödd med hjälp av nävarna mot bordet. "Jag kan se att du och jag har mycket gemensamt...Fast långt därinne är du bara en ynklig jävel" , svarade han och tog en klunk från sin flasköl. Han var så rak och verkade så jävla obrydd så jag kunde inte med att försöka ge mig in i en fight med denna kille, istället valde jag att slå mig ned.

Under hela vår följande timslånga konversation så tyckte jag för det mesta att han var en ganska dryg jävel. Kort och avvisande , fast med en jävla allmänbildning och ett självförtroende av järn. Vi pratade om det mesta , fast det kändes som att samtalet tillslut fick sitt egna liv och ledde sig självt in på ämnet livskvalitet. "Livskvalitet , ja visst vet jag vad det är. Jag har det varje dag, HELA TIDEN" , sa Bollen och kallade servitrisen för "lilla stumpan" när han dricksade henne. Så vi började tala om att fånga dagen och all såndär shit som jag älskar mer än allt annat.

Slutligen började det att bli dags att röra sig hemåt så vi bestämde oss för att dela en taxi , då det visade sig att han bodde nära mig. "Nytorget tack" , sa Bollen till chauffören när vi steg in. Väl i taxin blev stämningen aningen tryckt och jag kommer ihåg att jag tänkte att om jag haft en kniv skulle jag kunna skära luften i bitar och äta mig mätt på den. Bollen gav mig en blick , som nästan skrek "JAG HAR STÅND", och hade sin tunga hängande utanför munnen. "Orkade han inte stoppa in tungan ens? hur cool kan man vara?" , tänkte jag och försökte mig nu på att stirra in i hans själ. Plötsligt knäppte han upp brallorna , tog fram kuken , tog sin hand bakom min nacke och tvingade min mun att suga honom. Och som jag sög honom , med tårar rinnandes nedför mina kinder till tonerna av mina konstanta kväljningar. Han kom i min hals och tvingade mig att svälja hans säd så den skulle "sprida liv i min mage" , vilket han sa med ett hånskratt. Nu är Bollen min bästa vän och jag har förlåtit honom. Jag förstår nu varför han våldtog min mun, han ville knäcka mig ,för att kunna bygga upp mig till den självständiga sökaren jag är idag. Jag älskar dig för det Bollen.

5 kommentarer:

Bollen sa...

Jag älskar dig också

Anonym sa...

bra där! obehag med glimten i ögat, utan att vara direkt hatiskt eller provocerande, för provocerandets skull. /dia

Ward sa...

"Orkade han inte stoppa in tungan ens? hur cool kan man vara?" - Fan va fint.

Anonym sa...

Våldtäkter på män är ändå lite "okej" att skriva om. Folk fnittrar lite och tycker det är sådär halvhemskt/smått komiskt. Det är ju som raper vs raper då det är männen som har rapern i sig. typ. Kul text = kul läsning.

Bollen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.