onsdag 5 mars 2008

Wiener Melange

Som ung så sökte jag efter livskvalitet i världens alla hörn. Ena veckan kunde det vara kåkstäderna i Bogotá för att nästa vandra berusad på rissprit i ett sommarvarmt Zhaoxing.
Jag reste alltid business class, of course , och umgicks uteslutande inom societetens järnmurar. Jag kommer ihåg att jag oftast kände mig frusterad , var det möjligt att kunna hitta mig själv inne i en överklassfitta eller med näsan i ett kokainrör?
Med tiden blev jag alltmer desperat och började känna mig som ett vuxet vilddjur tvingat till fångenskap. Panikångest på dagarna och Yesenias opererade blygdläppar att gnida penis mot på natten. Var detta verkligen jag? , mammas vackra blonda pojke som alltid haft den där glöden som nu verkat slockna.

En morgon vaknade jag naken på ett parkettgolv bredvid Mia B , en svensk Kinneviks Vd på "knulla-deffade-småpojkar-semester". Min mun smakade röv och jag ville bort. Bort från allt spännande och icke-västerländskt. Så jag reste till Wien.
Väl i Österrikes huvudstad började jag känna min forna glöd komma åter.
Områdena kring den vackra floden, Donau, blev mitt nya klasslösa centrum. Jag valde att gömma mig på dagarna och gå på obskyra fester på nätterna. Jag hade börjat söka , likt en varg i fårakläder , efter något nytt , djupare än droger och sex.

Jag hittade oglamourösa fula människor att förföra med berättelser från mitt tidigare liv. Att plötsligt börja omge sig med människor som gjorde allt för mig, för ingenting tillbaka, var det bästa som hänt mig. Plötsligt blev allt en lek där jag hela tiden tänjde på gränserna nått de sjukaste.

Jag kunde hetsa flickor till stympningslekar , låta unga pojkar vara mina sexslavar och äta av deras kött. Ingenting var längre omöjligt. Jag var kungen över Wiens osäkra tonåringar. Min kappa vändes efter mitt humör; ena sekunden var jag en omtänksam vän, för att nästa spela rysk-roulette med deras huvuden som insats. Det som slutligen fick min glöd att flamma upp till en öppen eld var en man jag träffade en natt. En man med blodiga tänder , liggandes bredvid en halvdöd gråtandes flicka. Jag sträckte honom min hand och han tog emot den. Vi började söka som ett par , Tårtan och jag, och jag lärde honom allt. Det blev som lektioner där vi , alltmer som tiden gick, började turas om att vara lärare respektive elev.
En dag på en bänk vid Wiens Spanska ridskola så frågade jag om han kände att han uppnått total livskvalitet. "Jag är nästan där" , svarade han och tittade mig djupt i ögonen. "Mållinjen är närmare än du tror" , svarade jag och knäppte upp mitt bälte. "Jag älskar dig", var det sista jag hörde honom säga , sen stötte han in i mig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi minns och torkar en tår för fornstora dagar.

Bollen sa...

En kärlekshistoria sannerligen.

Anonym sa...

Jag följer er med spänning.