söndag 10 februari 2008

Vad är livskvalité?

När jag, för en vecka sedan, famlade genom regn och vind så fann jag tillslut affären. En pitoresk yet haute-couture bageri bland Londons smågator, känd endast för en liten grupp lyckade människor. Inga skyltar och ingen reklam - bara en rykte som sprids via skvaller i bastun och chesterfield-fåtöljerna. När jag klev in i affären så måste jag sett ut som en riktig buse, frisyren som lagt ut så mycket tid på hade helt blivit mos av regnet. Mitt paraply hade blåst iväg och simmade förmodligen bland de drunknade uteliggarna i Thamsen. Kläderna helt genomvåta - bara målet jag sökt hade hållit uppe min låga.

Stewardessen som mötte mig med en handduk var klädd i vanlig stil, en vackert leende, strymbyxor, korsett och inget mer. Vi gick genom den slitna affären, bakom disken och in genom en tjock ekdörr. Bakom denne så låg ett litet rum med röda tapeter och grönt tak, en hög vit lampa i hörnet och en svart lädersoffan var de enda möbler som gick att finnas. Efter att jag tagit av mig kläderna och tagit på mig sidenrocken så greppade kvinnan mitt kön, gav mig ett leende och ledde mig vidare. Allt i total tystnad. Bakom dörr nummer två så stod två asiatiska kvinnor (de kunde ha varit tvillingar) och väntade på mig. Stewardessen lämnade av mig nu hos dessa, vände sig om och gick tillbaka till affären. Jag gick bakom de två skönheterna genom den långa svagt belysta korridoren som aldrig tycktes ta slut. Äntligen kom vi till den efterlängtade kammaren. Kvinnan till mitt vänster vände sig snabbt om, tog mig bakom huvudet, tryckte ner den tills näsan mötte hennes vassa knä, allt gick i ett enda andetag. Jag kastade tillbaka, blodet sprutade ur min krossade näsa och det kalla golvet slog hårt i mitt bakhuvud, ljuset slocknade snabbt och det sista jag såg var två suddiga kvinnor som plockade upp mig.

När jag vaknade så låg jag i ett varmt badkar, nej inte ett badkar, en tunna, var vatten bubblade. Ming Li maserade mitt kön och Wu Mi satt flitigt på knä bredvid karet med en tjock kedja runt sin hals. En tredje kvinna, Tatiana, matade mig försiktigt med en choklad-doppat jordgubbe. 
- Välkommen Tårtan, välkommen till vårt spa.
Att först få allt sönderslaget, och sedan få allt uppbyggt - det är för mig livskvalité!

Inga kommentarer: